Sunday 12 April 2009

My little one @ 12weeks

Hmm.. tadi pergi follow up antenatal checkup. asalnya appointment aku 14hb ni, tapi tadi Kak Jah call aku boleh tak turun hari ni untuk check up sebab kak Muri tak jadi naik OT. Aku check patient queue, patient aku tak datang lagi, aku pun bergegas turun ke O&G.. dah la tak bawa buku merah, register, terus masuk bilik Kak Muri.

So hari ni scan lagi, dah nampak bentuk baby, dan paling best nampak heart beat dia clear sangat. Placenta pun duduk di kedudukan yang sempurna. Perfect, Alhamdulillah. fetus growth pun okay, dah mencapai 12weeks3days old. 

Tapi berat aku tak naik pun, last month timbang 76.9kg, tadi 76.5kg... Aku rasa sebab aku selalu skip dinner. Lagipun berat aku yang lama tu tgh overweight. Tapi tengok baby sihat, Alhamdulillah.

alhamdulillah, dah melepasi 1st trimester ni, aku tidak mengalami sebarang alahan.. Itulah staff aku takde sapa yang menghidu.. tapi terbongkar juga bila ada schoolmate aku meng wish aku "Tahniah!" terus terbongkar rahsia aku...

Lagipun nak tutup pun tak boleh sebab perut makin membuncit... 

(aku nak upload gambar scan, tapi malas la pulak, nantilah aku rajin aku upload gambar scan)

4 comments:

  1. Salam Hana..
    salam perkenalan..chewahh..saya Dayah dlm SI pun Dayah, dlm MSK pun Dayah..

    suka baca entry Hana psl pertuturan ni..byk mklumat saya dpt.teruskan menulis and take care mommy and lil one inside

    ReplyDelete
  2. Thanx Dayah,
    Tapi tulah nak update tu kena curi2 masa, sebab kat rumah jer boleh ber blog ni, kat tempat keja blog takleh buka, kena block. Insya Allah, saya cuba update pasal perkembangan bahasa tu, day by day..

    ReplyDelete
  3. Breastfeeding & Cloth diapering @ http://www.sayangbabyibu.com/

    ReplyDelete
  4. salam,
    tahniah 4 ur new lil one.
    salam kenal :)

    ReplyDelete