Friday 20 March 2009

Si kecilku part 1

Aku dah buat appointment ngan dr. Murizah (kak Muri). Macam yang di minta dapatang semula pada minggu ke8 untuk tengok heart beat baby. Pas calling2 hubby kat OT, aku turun O&G dulu, nak register dan buka kad merah.

So turun aku terus jumpa kerani nak buat kad merah. Kerani ti kerani baru, ganti kerani lama sebelum ni yang transfer ke KL. Lembap jugalah dia nak menulis details kat depan tu.

Lepas register, aku pergi timbang dan check BP. Student nurse jer yang jaga time tu... Mak ai! naiknya beratku... sekarang dah 76.9kg. Aduih! BP 123/89.

Masuk jumpa kak Muri, terus scan, dah nampak heart beat baby, berdegup2 jantungnya. Alhamdulillah anakku sihat dengan anggaran 7minggu5hari usianya.

Tengah kak Muri dok tulis dalam buku tu, dia gelakkan aku, "Sapa tulis kad ni Hana?" Aku jawablah " Kerani kat depan tu". Dia gelak dan tunjuk aku data kat depan tu "Hana lagi tua dari kak Muri no. Tengok ni, dia tulis 41thn". Mak ai! lebih 10thn tu. Ni mesti dah lapar kerani tu, yelah dah dekat pukul 12.30pm.

Pastu kak Muri tengok berat dan BP, aku pulak yang terperasan... Student nurse tu tulis berat aku 79.6kg. Mak aii! Rabun ker apa bebudak 2 org tu. Tapi dah dibetulkan.

Jadinya, semua Alhamdulillah, kena datang another 1 bulan untuk next check up.

Aku masih clueless, kenapa aku tak merasa morning sickness cam org lain. Bukan apa, since mengandung Farish sampai yang ni, aku masih tak tau apa makna morning sickness.

Tapinya, hubby yang dok ngidam macam2. semalam dok cari nenas nak cicah garam belacan...

Kadang aku dengar gak dia wek wek time pagi, tapi tak seteruk time aku preggy Farish dulu.

No comments:

Post a Comment